V HAVEL & PARTNERS i ONE FAMILY OFFICE je pro nás klíčové neustále vzdělávání se a rozvoj. Dlouhodobě podporujeme vydávání špičkových světových publikací zaměřených na ekonomii, management a marketing, které jsou pro nás inspirací. Snažíme se rozšiřovat okruh našich znalostí a sdílet podněty těch nejlepších odborníků ve svých oborech i s našimi klienty a obchodními partnery. Pečlivě vybíráme úspěšné zahraniční tituly a přinášíme je na český trh, abychom z nich mohli čerpat nejen my.
Jaké úspěšné principy a metody z oblasti private ekvity mohou fungovat pro každého podnikatele či společnost? Autoři Orit Gadiesová a Hugh MacArthur v knize představují své zkušenosti z vedení Bain & Company. Shrnují metody úspěšných private ekvity společností a ukazují na nich, jak zvýšit konkurenceschopnost. Základem jsou jasná strategická vize v horizontu 3–5 let, která definuje potenciál firmy, a následný plán klíčových aktivit k jejímu naplnění. Private ekvity tvoří ve vyspělých zemích významnou část portfolia nejbohatších rodin a zejména pak nadací amerických univerzit jako Harvard, Stanford, Yale a další. Dlouhodobě jde o nejvýkonnější třídu aktiv, která poráží i akcie či nemovitosti.
Tato mimořádná publikace je jedinečným pohledem do myšlení a hodnot dvou legendárních osobností investičního světa – Warrena Buffetta a Charlieho Mungera. Místo krátkodobých zisků zdůrazňují oba investování do hodnoty a dlouhodobého růstu společností. Důležité jsou pro ně lidský potenciál, dlouhodobá perspektiva a morální integrita. Kniha je jeden z nejlepších zdrojů, který vás toho na několika desítkách stránek naučí o investování a ekonomice opravdu hodně. Pomůže vám najít nadhled a naučí vás, že úspěch není o krátkodobých ziscích, ale o vizi, trpělivosti a důrazu na hodnoty a etiku.
Rodinná firma nepředstavuje pro zakladatele pouze ekonomickou investici. Je významnou součástí jejich života, jakési rodinné stříbro, o které je třeba pečovat, zejména pokud ho chtějí předat další generaci. Autorka Judy Martelová popisuje hlavní problémy, resp. dilemata spojená s náročným procesem přesunu rodinného bohatství. Věnuje se přechodu na novou generaci a opouštění řídících pozic, zaměřuje se na neméně důležitou snahu zachovat integritu rodiny a popisuje i problematiku přípravy dědiců na převzetí rodinného podniku.
Čím vším si museli projít zakladatelé a zakladatelky úspěšných slovenských značek, aby se z nuly dostali až k mnohamilionovým obratům? To se dozvíte v knize autorek Simony Kubán, Ivici Ďuricové, Miriamy Polohové a kolektivu. Na příkladu 30 výjimečných slovenských podnikatelů a podnikatelek nabízejí 300 cenných byznysových rad, ale také se s čtenáři dělí o jejich nejcennější životní a podnikatelské lekce.